čtvrtek 15. ledna 2015

Léčivé elementy přírody v potravinách a v nás

S pěti elementy jsem se potkala ve chvíli, kdy jsem cítila, že potřebuji lidem pomáhat jinak. Byla jsem profesí psycholožka a zároveň výživová poradkyně. Čím více se mi lidé svěřovali s tím, co je trápí a sužuje, hlouběji jsem chápala propojenost psychosomatiky se zdravím. Uvědomila jsem si s velkou Boží prozřetelností, že mojí cestou je jít dál směrem k hlubokému poznání a skutečnému léčení.    


Prolínání se sezónami i našimi orgány 

Příručka Pět elementů ve mně otevřela znovunalezené vědomosti, které vycházejí ze samého nitra. Začala jsem s přípravou pokrmů v tzv. kruhu elementů dřeva, ohně, země, kovu a vody. V každém elementu se prolínají roční období Jaro, Léto, Babí léto, Podzim a Zima. V potravinách převládá horká nebo teplá, neutrální, osvěžující a studená energie, neboli prolínání se Jangu a Jinu – mužského a ženského principu. 

Pokrmy připravené v pořadí dle elementů chutnaly jinak. V každém soustu jsem vnímala jednotlivé suroviny tak, jak šly za sebou, a celkový dojem byl úžasný. Jídlo doslova nadchlo moje chuťové buňky, tělo se uvolnilo a elementy v jídle putovaly mým tělem. Učily mě vnímat jednotlivé orgány v těle: jejich barvu, energii a uložené emoce – pocity, které jsem ještě nezpracovala. 

Každý element ochraňuje naše tělesné orgány. Jaro v nás probouzí energii jater a žlučníku; v létě cítíme radost ze života, kterou nám posílá srdce a tlusté střevo; babí léto podporuje žaludek, slezinu a slinivku ve všem, co k nám přichází; podzim v nás otevírá odevzdanost, uvolněnost a podporuje činnost plic a tenkého střeva; a zima je obdobím ticha, nalezením vnitřního klidu a rozjímání sám se sebou, které podporuje orgány ledvin a močového měchýře.

Jídlo ukazuje cestu k sobě

V každém orgánu jsou uloženy záznamy ze všech prožitých životů, je tam přítomna všechna bolest, trápení a nespokojenost. Jsou to hlavní příčiny onemocnění, která si nese celá naše rodová linie.

Poznat pět elementů byl jedním z mých úkolů tady na Zemi a s úctou a láskou jej sdílím dál. Princip pěti elementů je založen na volnosti bez pravidel a dogmatismu. Každý si z něj vezme to, co potřebuje ke svému rozvoji. Důležitým okamžikem je, že přijmeme elementy do svého života a necháme se vést vlastním pocitem. 


Jakékoliv posuzování a hodnocení vytváří hranice, čímž si zavíráme cestu vlastně k čemukoliv. Někdo začne jinak vařit a bude mu dobře fyzicky, jiný odkryje hlubší smysl a naučí se vnímat potraviny, i to, kde je má kupovat. Vnímat své tělo a orgány, jejich propojenost a napojení na Zemi pomáhá otevírat cestu k poznání bylin a magie. Další půjde dokonce ještě dál a pochopí svým způsobem princip psychosomatiky a pomůže tak třeba i celé své rodině. Každý, kdo se otevře poznání elementů, si vezme kus nového nebo znovunalezeného poznání, které je součástí tvořících se přání a tužeb naší cesty.

Ženy, otevřete cestu k Sobě, hledejte a poznávejte v sobě bohyni. Otevřete svoje srdce a nitro hlubokému poznání. Všechny máme velký dar změnit sebe a tím i své okolí. Nebojte se otevřít proudu života, splynout s ním, vnímat ho v sobě a nechat se vést. Cítit, že tady jsem doma v bezpečí a vědět, že je o mě postaráno.


Co s Jinovým koncem roku?


Na závěr jedno doporučení na podzimní dny. V podzimu začíná převládat ženský princip a připravuje nás na zimu. Tak jako příroda stahuje energii dovnitř a shazuje listí, i my se pomalu stahujeme sami k sobě. Šetříme energii pro sebe, abychom v sobě našli klid a odpovědi na všechny naše otázky a trápení. Tomu odpovídá i strava, která je bohatá na minerály, vitamíny a také bývá více tepelně upravená. Krásné podzimní dny.  


Článek byl publikován v magazínu Nákup všemi smysly číslo 4.

Autor textu: Lenka Šupová

Doporučujeme ještě přečíst:
Kokosový olej: Přírodní chuť intimity
Znáte už detox specialitky?
Vanilka - vůně dětství, vůně domova, vůně k životu

Žádné komentáře:

Okomentovat