neděle 22. května 2016

Domácí tvaroháček (nejen) pro děti podle Aleny Podolníkové

Jsem matka dvou dcer a babička vnučky Adély. Baví mě starat se o rodinu a připravovat pro ni výhradně domácí jídlo. Velice dobře si vzpomínám na své dětství, které jsem trávila s babičkou Adélou. V té době se vařilo doma, pekl se domácí chléb, a většina produktů byla ze zahrady. Čas plynul tak nějak pomalu. Dnes, v té uspěchané době nemáme čas na nic a je to škoda. Přitom i vy můžete, když je chvilka, uvařit nejen sobě, ale především dětem. 
 

Připravila jsem lehký, domácí tvaroháček, který můžete vzít dětem jako svačinku, když půjdete třeba do parku nebo na pískoviště. Pro dospělé, kterým takové dobroty chutnají, je varianta s ořechy. I zde můžete improvizovat a tvaroháček můžete udělat třeba jahodový, borůvkový, kakaový nebo i kávový. Moje recepty včetně mých fotografií najdete na www.hodnedomaci.cz.



Suroviny
- tvaroh 250g (použila jsem z Grand Moravie)
- puding vanilkový, bezlepkový 1ks
- mléko 250ml (ovesné, kokosové,mandlové)
- sirup datlový 2 PL
- banán hodně zralý
- máslo 1 PL (kokosový olej)
- sůl himalájská špetka
- citron pár kapek

Postup
Mléko dávám na výběr - je jedno, v jakém mléce budete vařit. Já jsem použila kokosovou smetanu, kterou jsem zředila vodou. Trochu osolím, přisypu pudingový prášek a uvařím.
Nechám vychladnout.

Pak už jen rozmixuji společně s dalšími surovinami. Je na vás, jakou další příchuť zvolíte. A nebo stávající tvaroháček už jen ozdobíte ovocem. Pro dospělé bude asi zajímavá kávová varianta. Stačí přidat pár lžic studené silné kávy.



Autor textu: Alena Podolníková

Náš tip:
Další domácí a zdravé recepty najdete v nové kuchařce Brány k dětem.

Doporučujeme ještě přečíst:
Hustá cizrnovo-bramborová polévka Hanky Zemanové
Zdravá štědrovečerní hrachovka podle Lucie Ernstové
Zdravější cukroví - oblíbený recept rodiny Čiháčkovy

Žádné komentáře:

Okomentovat