úterý 10. května 2016

Přírodní kosmetika pro novorozence

Vždy nás těší, když s námi sdílíte své zkušenosti týkající se produktů, které Brána nabízí. Tento článek plný postřehů z praxe nám zaslala paní Dobromila Hodová, maminka dvouletého Víta.

Čekáte první dítě? Sestavujete výbavičku? O oblečení máte jasno. Kočárek, šátek či nosítko už jste také nějak vyřešily. Pročetly jste také recenze na látkové pleny a víte, které objednat. A co kosmetika? Pokud nejde o reklamní sdělení, jde recenze na ni najít podstatně hůře. Ráda bych s Vámi sdílela svoji zkušenost. A usnadnila Vám rozhodování, co nanášet na tělíčko drobečka, kterého očekáváte.

foto: archiv Dobromily Hodové

V přesně popsané situaci jsem byla před dvěma roky. V průběhu těhotenství jsem pro pracovní nasazení neměla zrovna dvakrát čas na vyhledávání a recenzování. Věděla jsem, že chci používat minimum chemie. A tak, když mi moje starší sestra na dotaz, jakou kosmetiku používala na své děti, odpověděla, že Eoné, zbystřila jsem. Tuto značku jsem vůbec neznala.

Eoné je přírodní kosmetika české společnosti Eoné kosmetika s.r.o. Bez chemie, náhražek, bez přídavků. Stačí se podívat na kterémkoliv obalu dětské kosmetiky na složení (nebo na webových stránkách Brány na specifikaci výrobku), a i když nebudete rozumět všem jejím součástem, budete chápat, že obsahuje pouze to nejlepší. Rostlinné oleje, silice a bylinné extrakty. 


Péče o zadeček
I kdybyste nechtěla na novorozence použít žádnou kosmetiku, nevyhnete se očišťování zadečku a péči o něj, aby se nezapruzoval. Přece jen je stolice častá. Jako budoucí mamince, která měla jasno, že nechce používat kupované vlhčené ubrousky, se mi úplně nezdála myšlenka, že budu zadeček utírat obyčejnými papírovými ubrousky zvlhčenými kohoutkovou vodou. Voda vysušuje, blikalo mi často v hlavě. A přišlo mi to riskantní.


Velmi milým překvapením mi bylo, že Eoné nabízí směs olejů, která se s vodou ředí. Medvídek – mycí olej na zadečky se tak stal nedílnou součástí naší každodenní péče o miminko.

Objednali jsme jej rovnou s ředící lahvičkou, která mi přišla praktická a praktickou se i skutečně ukázala. Nejprve jsem ji ředila denně celou a postupně dávala pouze polovinu. Podle upozornění výrobce by olej s vodou měl být spotřebován do 24 hodin.

http://www.branakdetem.cz/myci-olej-na-zadecek-medvidek-eone.htm 

Oleje z
Medvídka rozředěné vodou můžete na zadečku utírat buď biologicky rozložitelnou Perličkou, kterou Eoné k Medvídkovi nabízí, nebo můžete využít třeba lékárenský perlan. Pokud budete chtít být ještě ekologičtější a prát (třeba spolu s látkovými plenami), zkombinujte Medvídka s látkovými ubrousky. Brána k dětem nabízí například bavlněné ubrousky Unuo. Ač jsme látkové pleny používali, přiznávám, že látkové ubrousky jsem nezvolila.

Od narození syna jsem si zvykla při každém přebalování a umývání zadečku ho promáznout Laliem – mastí na opruzeniny, kterou
Eoné nabízí. Přes veškerou péči se však přihodilo, že se zadeček začal na můj vkus hodně červenat, takže jsem zvolila silnější mast s příměsí zinku a Lalium používala pouze doplňkově.
 
Koupání a péče o tělo
Ať už jste se rozhodly koupat v kyblíku, což vřele doporučuji, nebo budete koupat své dítko tak, jako jsme byli koupaní my, tedy ve vaničce, budete pravděpodobně zvažovat, co do vody přidat. Dobrým tipem je mateřské mléko, máte-li často plná prsa a odsávala-li jste mléko. Jinak ale rovněž doporučuji výrobek Eoné: Delfínek – koupelový olej, směs olejů do koupele.

Budete-li chtít či kvůli suché kůži potřebovat po koupání miminko promazat olejem nebo krémem, aby se na těle vytvořil ochranný film, který zabrání odpařování vody z kůže a jejímu vysušování, jsem přesvědčena, že není nic vhodnějšího a přirozenějšího pro malé miminko, než je čistý mandlový olej, samozřejmě lisovaný za studena. I ten nabízí Eoné. Můžete ho použít i při masírování. Nám byl v pozdějším věku dokonce záchranou při kvasinkové infekci, byť se nedoporučuje takto narušená místa kůže promazávat olejem.
 


Boj s prdíky
Neznám maminku, které by se úplně podařilo vyhnout se u svého dítěte problémům s trávením a pláči a nespokojenosti, které je provází. Nám pomohlo masírování bříška masážním olejem Větříček, cvičení nožkama a především úprava mé stravy. Kombinací těchto tří prvků se nám podařilo boj s prdíky zvládnout zcela bez farmak. Chvíli mi ale trvalo, než jsem si potvrdila, že alergenem pro syna bylo kravské mléko; hovězí bílkovina ve stravě kojící matky je obecně jedna z nejčastějších příčin problémů trávení novorozeňat.

Nic víc z kosmetiky potřebovat nebudete, bude-li děťátko zdravé.

Kromě masti na zadeček jsem neměla za celé miminkovské období syna jediný důvod sáhnout po jiné kosmetice nebo výrobku, než nabízí Eoné. Byla jsem s touto značkou opravdu spokojená, což se dozvěděly i všechny mé kamarádky, které měly zájem o tipy pro očekávané miminko. A ráda se o zkušenost dělím i s Vámi, protože kosmetika Eoné podle mě opravdu stojí za to.

Pokud byste měla obavu objednat si rovnou velká balení výrobků, nebo chtěla-li byste tuto úžasnou přírodní kosmetiku nadělit některému děťátku jako dárek, můžete zakoupit malý „testovací balíček“. Jedná se o dárkovou sadu pro novorozeně, která obsahuje Větříček, Lalium, Delfínek a Mandlový olej.

http://www.branakdetem.cz/darkova-sada-pro-novorozene-eone.htm

Autor textu: Dobromila Hodová


Doporučujeme ještě přečíst:
Na nočník cestou uvědomění si vlastních potřeb

Přírodní péče pod plenkami
10 tipů nad přírodní kosmetiku pro miminko

1 komentář:

  1. Ahojky. Moji dcerce se na zadečku i tělíčku objevily maličké flíčky. Na praní jejího prádélko mi byly doporučen speciální prací gel. Tak jsem začala v něm prat. Bylo o trochu to lepší. Po přečtení Vašeho zajímavého článku , chtěla bych vyzkoušet co by mé holčičce pomohlo . Na webových stránkách tady jsem objevila a objednala dětské krém a mléko. Doufám, že ji to pomůže. Mějte se.k

    OdpovědětVymazat